preskoči na sadržaj

Osnovna škola Draganići

Login

    

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Oglasna ploča
CarNet RSS
Raspored trajanja sati

Razredna nastava

1.  08:00 - 08:45
     Doručak 10 min       
2.  08:55 - 09:45          
     odmor 5 min
3.  09:45- 10:30
     Rekreacijska pauza 15 min
4.  10:45- 11:30
     odmor 5 min

5.  11:35- 12:20
     Ručak 20 min
6.  12:40 - 13:25
     odmor 5 min

7. 13.30 - 14.15, A2N i B1
    14.20 - 15.05, A2N i B1

Predmetna nastava

1.  08:00 - 08:45
     odmor 5 min    
2.  08:50 - 09:35          
    Doručak 10 min   
3.  09:45- 10:30
    Rekreacijska pauza 15 min
4.  10:45- 11:30
     odmor 5 min

5.  11:35- 12:20
     odmor 5 min
6.  12:25- 13:10
     Ručak 20 min
7.  13.30 - 14.15
     odmor 5 min

8.  14.20 - 15.05
     odmor 5 min
15.10 - 15.55, A2N i B1
16.00 - 16.45, A2N i B1

Događanja u našoj školi
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
PROJEKTNI DAN OŠ DRAGANIĆI MIRISI, ZVUCI, OKUSI I SLIKE DRAGANIĆA
Autor: Daniela Orlović, 3. 5. 2016.

Danas nam knjige i bilježnice nisu bile potrebne. Još jedan događaj obilježen je u našoj školi – Dan eko-škole. Na Dan sunca, 3. svibnja, zaustavili smo se na trenutak u mirisima, zvucima, slikama i okusima Draganića. Održano je petnaest radionica u kojima su sudjelovali svi učenici, učitelji i nekoliko vanjskih suradnica, članica udruge Tradicije Draganića, među kojima su neke naše bivše učiteljice. Na kraju radionica održana je prezentacija radova, ono što su učenici naučili i napravili, kako bismo svi naučili zašto je važno čuvati okoliš, kulturnu i prirodnu baštinu svojeg zavičaja.


INTERVJU S VODITELJICOM EKO-ŠKOLE KATICOM GOLUB

Upoznavanje Draganića

Napravili smo intervju s učiteljicom razredne nastave i voditeljicom Eko-škole Katicom Golub. Danas je dan naše Eko-škole i povodom toga održavaju se razne radionice, a ovogodišnja tema je Mirisi, zvuci, okusi i slike Draganića.

Zašto provodimo ove današnje aktivnosti?

Ove aktivnosti provodimo zato što je naša školu u sklopu eko-škola Republike Hrvatske  i povodom toga dana svake godine provodimo razne radionice. Ovo je već petnaesti put i na to smo vrlo ponosni.

Koje je ovogodišnje geslo eko-dana?

Ovogodišnje geslo eko-dana je Mirisi, zvuci, okusi i slike Draganića, a cilj je preko tih radionica upoznati naš Draganić kroz različita osjetila.

Zašto baš danas provodimo ove aktivnosti?

Zato što je danas, 3.svibnje Dan sunca, a ujedno i dogovoreni Eko-dan OŠ Draganići. Od toga potječe i naziv naše Učeničke zadruge „Sunce“.

U koje su radionice učenici uključeni?

Petnaest je radionica različite tematike na temu očuvanja draganićke kulturne i prirodne baštine, raznih likovnih, dramskih radionica do uređenja okoliša i okućnice. Uključeni su svi učenici, učitelji i zaposlenici škole te vanjski suradnici – bivše učiteljice i članice udruge Tradicije Draganića.

Što će učenici naučiti u radionicama?

Učenici će moći naučiti tehniku izrade draganićkog veza - prebora, decoupage tehniku, izraditi eko-stablo, izraditi ili naslikati tradicijske draganićke predmete i makete bunara, osmisliti tradicijsku kuharicu, kako izraditi cvijeće od krep-papira i slike od prešanog cvijeća, naučiti o Draganiću kroz povijest, plesove i pjesme Draganića te kako iskoristiti stare gume, čizme i uljepšati okoliš cvijećem.

Filip Bene (7.r.), Borna Horvatić i Antonio Vrbanić (8.b.)

 

Pregled radionica:

1. Slike od prešanoga cvijeća

U ovoj radionici koju je vodila umirovljena učiteljica Anica Turk i učiteljica Katica Golub učenici su mogli izraditi slike od prešanog cvijeća. Učiteljica Anica objasnila je način izrade slika, kako se cvijeće pravilno preša i čuva, a cilj radionice bio je također i napraviti poklone za nadolazeći Majčin dan. Savjetovala je učenicima da su ovakve slike ručne izrade vrijednije od kupljenih poklona ili svježeg cvijeća koje brzo uvene. Učenicima se radionica svidjela i neki od njih će to pokušati napraviti kod kuće.

2. Cvijeće od krep papira

Radionicu izrade šarenog cvijeća od krep papira vodile su umirovljena učiteljica Barbara Šiljevinac i učiteljica Danijela Zorić. Radionica je bila vrlo kreativna, a potiče sve nas da čuvamo okoliš i ne trgamo cvijeće, nego ga sami izrađujemo. Učenici su ujedno iskoristili priliku da naprave poklone svojim majkama za Majčin dan.

3. Dramska radionica

Učiteljica hrvatskoga jezika Matilda Marković vodila je radionicu u kojoj su se sudionici našli u različitim situacijama, sudjelovali u dramskim igrama i scenskim improvizacijama. Učenici su ih izvodili improvizirajući, igrali igre i naučili se snaći u nenadanim situacijama, a ujedno se bavili i tjelesnom aktivnošću.

4. Novinarska radionica

Učenici koji su sudjelovali u ovoj radionici fotografirali su i napisali izvješća o svim ostalim radionicama. Obilazili su učionice i razgovarali s voditeljima i učenicima. Intervjuirali su voditeljicu Eko-škole Katicu Golub te napravili slikokaz u kojem su sažeto prikazali tijek i rezultate današnjeg Eko-dana. Sva izvješća i fotografije mogu se vidjeti na školskim internetskim stranicama.

Filip Bene (7.r.), Borna Horvatić i Antonio Vrbanić (8.b.)

5. Od starih guma do veselog vrta

Radionica „Od starih guma do veselog vrta“ odlučila je uljepšati školsko dvorište pomoću starih guma, čizama i cvijeća. Učenici su s voditeljicama radionica učiteljicom Valentinom Katolik Krajačić, učiteljicom Vesnom Kočan i asistenticom Editom Bencetić uljepšavali školsko dvorište tako što su izrađivali ogradu od obojanih guma, postavljali gume u školski park kako bi bojama razigrali zelenilo i objesili čizmice na zid na stražnjoj strani škole te sadili cvijeće u njih. Učenicima se, kao i voditeljicama, radionica jako svidjela te su oduševljeni njom jer su ostvarili svoj cilj. Igrali se bojama, udisali svjež zrak, bavili se tjelesnom aktivnošću i uživali u sadnji cvijeća.

6. Decoupauge tehnika

Radionicu „Decoupauge“ (tehnika ukrašavanja starih predmeta pomoću izrezivanja i ljepljenja nekih motiva sa salveta, fotografija ili sl.) vodile su pedagoginja Ivana Šišnović i članica udruge Tradicije Draganića Marija Badrov čiji je cilj bio pomoću radionice upoznati učenike s tehnikom decopauge. Uzrezivali su razne motive sa salveta, ljepili ih na staklenke i na kraju bojali. Na kraju su dobili lijepe ukrasne predmete koji mogu biti izvrstan poklon dragim osobama. Učenici su kao i voditelji jako zadovoljni radionicom.

7. Izrada eko-stabla

Učenici su s voditeljicama učiteljicom Katicom Golub i učiteljicom Ivanom Fudurić pomoću tempera oslikavali eko-stablo na zidu učionice trećeg razreda. Eko-stablo će ostati trajno u razredu, koristit će učenicima i učiteljici za razne namjene, a svi su učenici dobrodošli u treći razred razgledati ga i poslužiti se onime za što će stablo biti predodređeno. Učenici su jako zadovoljni svojim uratkom.

8. Draganićki bunari

Radionicu je vodila učiteljica Ljiljana Šišnović koja je htjela učenicima pomoću glinamola prikazati kako su nekada izgledali draganićki bunari. Ispričala im je kako su oni bili potrebniji nego danas te su ostali u dvorištima kao spomenik prošlosti. Učenicima je radionica bila vrlo zanimljiva, kreativna i poučna.

Filip Havaš (5.r), Martin Kupina i Josip Zorić (8.b)

9. Tradicijski draganićki predmeti

Voditeljica radionice bila je učiteljica Dubravka Sakoman. Ciljevi su bili očuvati nazive tradicijskih draganićkih predmeta, upoznati se s nekoliko njih, razvijati ljubav prema kulturnoj baštini kroz likovno stvaralaštvo te uvježbavanje likovne tehnike. Učenici su odabrali tu radionicu jer vole crtati ik slikati, dobro su ocijenjeni iz likovne kulture i to ih je potaknulo na odabir te radionice.

10. Tradicijske pjesme Draganića

Voditelj radionice bio je učitelj Dalibor Herceg. Ciljevi su bili naučiti izražajno pjevati neke od izvornih draganićkih pjesama, osobito onih pomalo zaboravljenih. Učenici su odabrali radionicu zbog toga jer vole učitelja i obožavaju pjevati. Na kraju projektnog dana otpjevali su ono što su naučili i tako razveselili sve prisutne.

11. Rode

Voditeljica radionice bila je učiteljica Barka Komadina. Ciljevi ove radionice bili su razgledati Draganić, prebrojati aktivna i neaktivna gnijezda roda. Zatim naučiti zašto su rode zaštićene te kako mi možemo doprinijeti njihovu očuvanju i zaštiti. Polovica skupine u informatičkoj je učionici istraživala rode, pripremala prezentaciju kako bi mogli povezati općenito znanje s onim viđenim na terenskom istraživanju. Učenicima je radionica bila vrlo zanimljiva, naučili smo više o rodama u Draganiću i važnosti očuvanja gnijezda.

Jelena Jazvac, Jasmina Udorović (8.a), Matija Gojšić (7.r.)

12. Draganić kroz povijest

Ovu radionicu vodila je učiteljica geografije Kristina Vrbanek. U njoj se poučavalo učenike o povijesti Draganića od srednjeg vijeka pa nadalje. Dio tih podataka je izvučen iz starih novina i spomenika, a dio prepričan riječima profesorice Kristine. Učenike se dojmila radionica zbog samog naziva jer ih zanima i privlači povijest njihovog mjesta. Neke od njih možda je potaknula na dublje istraživanje Draganića i njegovih povijesnih vrijednosti.

13. Draganićki vez (prebor)

Polaznici ove radionice učili su draganićki vez. Vodile su ju gospođa Marija Bujan, Nada Doleček i učiteljica njemačkog jezika Mirjana Kovačić. Gospođa Nada pokazala nam je izradu tog veza na komadu platna. Gotov proizvod naziva se pećica kojim se pokrivala košara s hranom za Uskrs, a vezovi su se inače nalazili i na draganićkoj nošnji. Prije su se pećice radile iz domaćeg platna, ali u današnje vrijeme ima vrlo malo takvog platna pa tehnika veza polako odlazi u zaborav. Napomenule su kako je važno očuvati i tu tradiciju pa se možda netko od učenika odvaži i počne raditi tim vezom. Polaznicima se radionica vrlo svidjela jer su mogli napraviti nešto korisno vlastitim rukama.

14. Draganićki plesovi

Na ovoj radionici su niži razredi učili pod vodstvom učiteljice Jasminke Vrbanić laganije dječje draganićke plesove i pjesme. Djeca su bila vesela i razigrana, a mnogi se od njih nikada do sada nisu susreli s tim plesovima pa su nešto novo i korisno naučili. Već vidimo neke nove mlade folklorne, plesne i pjevačke nade Draganića.

15. Izrada tradicijske draganićke kuharice

Radionicu je vodila učiteljica Marina Tržok. Prije dva tjedna počeli su sakupljati recepte svojih baka da bi ih na ovoj radionici objedinili u kuharicu. Tako su osvijestili važnost tradicijskih jela kako bi ih naslijedili naši potomci. Učenici su osvijestili važnost zdrave i raznolike hrane. Bili su vrlo zadovoljni time što su naučili nešto o draganićkim izvornim jelima kako bi ih mogli dalje prenositi svojim prijateljima i obitelji.

Mihael Neral (8.b), Marko Prstac (8.b), Dominik Vučković (7.r)





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju